We gaan voor 100%

Introductie
We gaan voor 100%

100% haalbaar?

Een dekking van 100%, dat betekent op elk adres een abonnement. Dat zou natuurlijk geweldig zijn, daarmee betalen we onze leningen in no time af. Maar dat is niet de 100% waar wij het over willen hebben.

100% tevreden

Is 100% tevredenheid haalbaar? Misschien niet, misschien leggen wij daarmee de lat wel te hoog. Maar we streven er wel naar. Glasvezel Zuidenveld is een bewonersinitiatief, wij leggen het netwerk aan voor onze eigen medebewoners van de gemeente. Voor onze buren, vrienden, familie. Dan wil je toch ook dat zij tevreden zijn met wat je voor ze bouwt.

Netwerk

Tot nu toe krijgen we geen klachten over het netwerk binnen. De kabels in de grond, de wijkcentrales, dat functioneert allemaal prima. Wel bereiken ons signalen dat er niet altijd tevredenheid heerst over de diensten die afgenomen worden. Als dat via onze helpdesk gemeld wordt, proberen wij altijd om de betreffende bewoner zo goed mogelijk te helpen. Soms samen met de provider, soms samen met een lokale IT-expert. De oorzaken zijn zo divers dat er ook niet heel eenvoudig een instructie geschreven kan worden die uitlegt: doe dit en alles komt goed.

Eerste 100

De eerste 100 aangesloten gebruikers van het glasvezelnetwerk in Gebied 1 hebben op ons verzoek een enquête ingevuld. Ook de eerste 100 gebruikers in Gebied 2 kunnen straks aan zo'n enquête deelnemen. De resultaten van deze enquête gebruiken wij om te inventariseren:

  • wat gaat er goed
  • wat kan er beter

Vervolgens richten wij ons natuurlijk op de aspecten die naar voren komen bij het onderdeel "wat kan er beter" om daar daadwerkelijk verbetering te kunnen realiseren. Zo wordt er momenteel in Gebied 1 door Glasvezel Zuidenveld in samenwerking met een leverancier van TV streams en een provider een onderzoek uitgevoerd naar de kwaliteit van de televisiediensten. Deze problematiek speelt ook in andere glasvezelprojecten dus ons onderzoek en de daar mogelijk uit voorkomende verbeter-opties worden ook door hen met interesse gevolgd. De resultaten van dit onderzoek zullen gebruikt worden om er voor te zorgen dat ook het tv-product alle aangesloten bewoners tevreden stemt.

Heeft u ook vragen, opmerkingen of tips voor ons? Mail of bel ons dan gerust. Telefonisch zijn wij op werkdagen bereikbaar van 9:00 uur tot 13:00 en via e-mail natuurlijk altijd :-)

Telefoon: 0524 - 74 00 14

E-mail: [email protected]

Bekijk opmerkingen
Volgende artikel

Netwerk onder vuur?

Vorige artikel

Glas in de tuin II